Wednesday, October 10, 2007

Kisah Angkasawan dan Syaitan Pembunuh Nurin

Malam semalam, sambil kemas dapur, sambil dengar Buletin TV3. Di sebalik ke'gah'an cerita angkasawan M'sia (Dr. SMS - lelaki idaman Malaya) yang buatkan ludang hidung aku luas sebab rasa bangga yang teramat sangat - syabas kepada semua terutama Mahadhir yang initiate the idea ni, hati aku terus jatuh merudum. Kenapa? Sebab dengar kisah Nurin lagi. Minah Indon yang ditangkap dulu dilepaskan sebab tak cukup bukti untuk tahan dia. Jadi, lepas nie macamana? 4 orang yang ditangkap reman dulupun adalah hasil maklumat daripada handphone bapa Nurin, bukan daripada maklumat orang ramai. Sama la jugak dgn penangkapan minah Indon nie, ditrace daripada sistem talefon, bukan atas maklumat orang ramai. Aku heran betul, tak mungkin takde sorangpun rakyat Malaysia yang berjuta-juta (belum campur lagi ngan Mymmar, Bangla, Indon) yang nampak orang bawa Nurin. Hatta untuk si setan tu bawa Nurin untuk ditempatkan di sesebuah rumah/bilik/kawasan mesti perlu melalui orang ramai yang lalu lalang. Sama jugalah dengan beg yang diletakkan di tepi tangga tu. Lagi la pula dekat ngan kaki lima orang lalu lalang, takan takde seorangpun yang melihat orang yang bawa beg tu? Kenapa ya? Sebab rakyat Malaysia 'tak suka ambil tahu hal orang'? Atau takut tak bersebab? Atau sebab tak mahu go through hassel turun naik mahkamah sebagai saksi? Tampillah siapa yang melihat si laknat tu. Berilah maklumat kepada pihak polis. Bayangkan la kalau ini terjadi dekat keluarga sendiri, nauzubillah! Selagi si setan tu berkeliaran, selagi tu la anak-anak kecil berada dalam ancaman.

Ya Allah, tuhan seluruh alam, tuhan yang maha mendengar, kau gerakkanlah hati manusia yang telah melihat si laknat itu supaya tampil untuk melaporkan kepada pihak polis. Berilah petunjuk kepada pihak berkuasa agar tertangkap manusia berhati syaitan itu. AMIN.



Jangan pula kes Nurin nie menerima nasib yang sama dengan kisah perogol di Kampung Baru, yang hingga kini tidak dapat dikesan dan kes tu dah jadi suam-suam kuku!

No comments: