Monday, November 26, 2007

Savvyku Sayang...Savvyku Malang....

Smlm setelah MC (cirit-birit akibat makan kenduri-whole family woo).... Aku pun berkobar2 nak pie keja ari nie. Bangun awal dari hari biasa, laki aku pun.... ntah mimpi apa (yang pasti bukan mimpi basah..kwang...kwang..kwang - sempat lagi tu :)).

Cam biasa, even bangun sama kalu, laki aku tetap akan siap dulu.... biasa aaaa pompuan nak pakai lipstick dulu, nak letak color ijau+coklat+pink kat mata dulu, so ambik masa sikit aaaa...

Tengah dok siap-siap, aku tgk laki aku masuk umah balik...."afsal yang? nak terberak ker?" aku tanya. Dia mcm sengih2 gak dtg dekat aku, pastu cakap "Sabar yea.. you sabar yea?".... afsal lak mamat nie? "naper yang?", aku tanya. Dia mcm sengih tak sengih...."Rim you satu dah kena rembat."....releks jea dia bagitau aku.....Waaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!! %#$%%$!

Pastu dia suruh aku releks dulu, dia pie parking bay settlekan semua. Aku pun dok jea la kat atas n teropong dari tingkat umah aku, laki aku ngan susah payah dok garu kepala dia. Nasib ada kawan dia yang dok satu blok ngan kitorg turun nak pie keja. Dia la yang dok tolong laki aku...bukak nats tayar lain utk pasang tyre spare aku yg besar tayar motosikal.....

Nasib aku mmg baik, lps buat report polis. Gie cari tayar baru n rim (abis? takan nak suruh aku pakai tayar sotong tu), after the 3th workshop jumpa kedai tyre yang nak jual satu rim (insuran jual rim kat kedai tayar, rim savvy yg eksiden). Terima kasih Tuhan. Tapi terbang la RM300! BOdoh! Lembu punya pencuri!!!!

Aku tahu hajat Si Lembu yang curi rim aku tu nak ambik empat-empat rim aku...tapi sbb tuhan kesian kat aku so musti ada org baru balik... atau ada jiran yang bukak pintu umah. Dah jadi camni baru la aku pandai nak cari kunci nat. Naper la dulu tak terfikir....

Tapi.. yang pencuri nie punya la lembu, afsal ambik rim keta aku yang murah tu. Pada hal sebelah kanan keta aku Honda City n sebelah kiri pulak Kia Optima.....Aku rasa Si Lembu pencuri tu musti dah tertipu ngan color rim aku yang warna putih tu... Dia ingat tu sure lagi mahal!

Aku sumpah sape yg curi tu jadi kodok so aku boleh gelek ngan tayar baru keta aku!!! Dasar manusia otak lembu!! (marah nie....marah nie!)

P/S: Laki aku cakap, mungkin tuhan nak bagi mende yang lagi mahal kat aku! Aku pulak fikir, mungkin aku ada makan duit yang bukan hak aku, so tuhan tarik balik. Harap telahan laki aku yang betul dan harap aku tidak termakan duit yang bukan hak aku.

No comments: