Sunday, February 3, 2008

Mama Uda, Papa Uda, Qilah n Nana



Cuti Hari Wilayah aku n hubby gie Melaka. Bosan sgt sebab rasa mcm dah lama tak keluar KL.

Aku bawak Qilah n Nana. Kitaorang nak rasa mcmana bawa anak-anak gie cuti sebab selama nie kami selalu dating berdua, cuti berdua, kkdg je aku angkut kkwn skali.

Sampai Tangjung Bidara, lepas check-in. Bawa diorg main kat beach. Main air n main pasir. Penakut ya rabbi kenit2 ni... nak pegi kat gigi air pun terkedek2 sebab takut nanti ada sea monster. Hubby aku kuat menyakat, lagi la diorg takut.

Malam aku makan seafood kat Pengkalan Balak. Esoknyer aku bawa diorg gie A famosa. Sambil naik Paul's Hill, anak-anak sedara aku nie menyanyi kuat-kuat. Sampai kat atas kubu A famosa, diorg jerit "Castle! Castle!". Hahaha castle kebendenyer. Kubu la.... Pastu berlari masuk dalam kubu, melompat-lompat sambil menari. Ada couple mat salleh nie datang minta nak tangkap gambar anak-anak sedara aku sebab dia kata cute sgt! Hahaha....mmg diorg ingat tu anak-anak aku.

Sebabkan kenit-kenit tu tak kenal apa tu beca, aku n hubby bawa kenit-kenit ni naik beca. Pakcik beca tu siap jadi photographer n bagi instruction lagi kat aku n hubby.

"Adik duduk kat sebelah ibu, ayah naik atas basikal tu, biar atuk tangkap gambar"....hahaha 'ibu' n 'ayah'. Yea la, ibu n ayah angkat...

Lepas pusing Jongker's Street, dah dapat terompah, pensil spring n gelang sorang satu, tengok kenit-kenit nie dah lembik. Kalau kitorg berdua jea sure aku dah tawaf setiap jalan n lorong kat Jongker's Street tu....

Balik KL, aku hantar diorg rumah mama diorg, Nana nangis...mama dia ingat sebab rindukan mama n babah dia....rupa-rupanya..
"waaaaaaa....Nana nak tido ngan Mak Uda n Pak Uda"
...mama dia cakap, "Hampeh!"....:)

Seronok tul ada anak ni! Aku tak tahu bila rezeki aku ngan hubby. Aku harap sangat by this year aku dah concieve! Ameen ya rabul alamin. Tapi aku tak nak jejaskan kualiti hidup aku dengan stress nak dapat anak. Aku n hubby tetap bahagia even kami takde anak lagi. Hubby aku mmg selalu manjakan aku sbb kat sape lagi dia nak alirkan kasih sayang dia. Mungkin itu juga rahmat buat aku. Jika aku ditakdirkan takde anak dari darah daging kami, aku yakin kami tetap bahagia dan cinta kami tetap utuh. Aku percaya tuhan sentiasa beri rahmat atas perkahwinan aku n hubby. Rezeki kami makin bertambah dan tak putus-putus sejak kahwin. Cuma permintaan yang satu ni belum kami dapat lagi...

Doa aku tak pernah lekang supaya tuhan makbulkan hasrat kami yang satu nie...

No comments: