Monday, February 4, 2008

Marriage Is the Closest Kind of Friendship

Hubby aku terima call dari kawan dia yang kerja kat Ireland. Mamat nie mmg agak complicated, dia jenis yang terlalu banyak berfikir, he is a thinker, critical thinker. Its a very good attitude tapi kkdg dia berfikir sampai jadi complicated. So my hubby yang selalu jadi mentor, best fren, abang untuk dia. Segala mak nenek masalah dia akan cari hubby aku untuk discuss kekadang sampai dekat sejam dia call dari Ireland.

Dan hari tu aku pun pasang telinga. Diorg cakap pasal pompuan, pasal gurl fren. Hari tu masa balik M'sia (last Nov), dia lepak umah aku, gurl fren kawan hubby aku yang cun melecun n anak orang kaya tu datang lepak juga. Aku tgk orang dia sweet n tak sombong n stylo lagi... (kalau orang tengok sure buat komen macam nie, "camner la minah ni bleh sangkut ngan mamat nie" :) )

Tapi sayangnyer mak kawan hubby aku tak berkenan. Mungkin sbb awek dia nampak ranggi. Yea la rambut color, jeans ketat, mungkin orang tua tak brape nak berkenan....dan kawan hubby aku nie jenis patuh cakap orang tua, so hubby aku rasa dia mungkin berat untuk proceed ngan minah tu. Entah la! Dapat awek cun n ada kerjaya yang baik, mak pulak tak suka.

Aku tahu kawan hubby aku lonely kat sana. Yea la duduk di tengah-tengah mat salleh. So dia selalu mengeluh pasal takde gurl fren dan aku senyum jea bila aku dengar hubby aku bagi nasihat kat kawan dia,
"Kalau kita nak kawin, kita cari perempuan yang boleh jadi kawan kita. Tapi kawan nie lain la skit dari kawan yang lain sebab dengan kawan nie kita boleh 'main'"

hahaha....sebenarnya aku sokong statement hubby aku tu. Orang lelaki bercakap camtu la style diorg, very direct.

So ni conclusion aku:

Marriage is the closest kind of friendship.
Years of traffic wear away the lines
Between two souls with similar designs,
Ending more in unity than kinship.
Separate actors must play separate parts:
They must alone be riveted by need.
Far beneath that soil a single seed
Roots itself, tenacious in their hearts.
In love there is a trust beyond the word.
Each finds peace in each, as though the light
Needed the tranquility of night,
Deeper than what silence can be heard.

No comments: